Do układu Common Rail stół MTBR/e wytwarza ciśnienie do 2800Bar. W standardzie zawiera elektronicznie otwieraną pokrywę ochronną. Stół probierczy jest zasilany trójfazowo, nie wymaga podłączenia sprężonego powietrza. Stół jest chłodzony powietrzem, zatem nie wymaga przyłącza wod/kan. Do badania pomp CR stół wyposażono w dynamiczny wagowy układ pomiarowy do wysokich przepływów. Do badania wtryskiwaczy CR, pompowtryskiwaczy EUI i HEUI stół korzysta z wbudowanego dynamicznego wagowego układu pomiarowego do niskich przepływów. Stół działa w trybie pełni automatycznym i umożliwia szybkie testowanie podzespołow diesla. Stół konfiguruje się pod potrzeby klienta dobierając odpowiednie przystawki i adaptery. Płyta sterująca jest w pełni zabezpieczona przed upaleniem w przypadku podłączenia podzespołu ze zwarciem między pinami lub do masy. Informacje są wyświetlane na ekranie dotykowym 15" z systemem Android. Protokoły z pomiarów można drukować po WiFi, przesyłać na Dropbox itp. lub zapisać w PDF na pendrive.
Oprogramowanie wraz z bazą danych jest automatycznie aktualizowane przez WiFi. Tak jak we wszystkich innych urządzeniach Carbon Zapp, oprogramowanie i jego aktualizacje, w tym bazy danych są darmowe. Wykorzystanie wszystkich funkcji stołu, w tym kodowanie wtryskiwaczy przebiega bez konieczności zakupienia "kredytów", jak ma to miejsce w urządzeniach niektórych innych firm.
MTBR miał premierę światową na targach Automechanika we Frankfurcie w 2016 roku i wraz ze wszystkimi przystawkami wszedł do sprzedaży w styczniu 2018 r.
Przystawka do wtryskiwaczy Common Rail oraz systemów HEUI
Stół probierczy Carbon Zapp MTBR/e w zakresie wtryskiwaczy Common Rail
wykonuje te same funkcje co urządzenie
CRU4R.
W jednym czasie można testować do 4 wtryskiwaczy CR.
Rozbudowana baza danych do większości wtryskiwaczy CR Bosch, Delphi, Denso, Siemens VDO Continental jest podstawą w ocenie parametrów po badaniu. Urządzenie koduje wtryskiwacze Bosch cewkowe i piezo IMA/ISA oraz Delphi C2i (16 znakowe) i C3i (20 znakowe). Funkcja kodowania Bosch i Delphi nie wymaga żadnych opłat, lecz tylko dla zamówień do końca listopada 2019 r. Dla maszyn zamówionych później, funkcja kodowania Bosch i Delphi wymaga jednorazowej opłaty licencyjnej. Nowością jest kodowanie wtryskiwaczy Denso i Siemens VDO Continental - w tym przypadku funkcja wymaga jednorazowej opłaty licencyjnej do Denso oraz do Siemens.
Procedura testowania wtryskiwacza CR składa się z następujących kroków: test elektryki, sprawdzenie wycieków, automatyczny test szczelności końcówki, statyczny test przelewu, automatyczne sprawdzenie ciśnienia otwarcia, test dawek wtryskowych i przelewów w różnych obciążeniach, krzywa przyrostu dawek przy zadanym ciśnieniu (Delphi), test opóźnienia wtrysku, badanie rozpylania w komorze nadciśnieniowej.
Podobnie jak urządzenia serii CRU, MTBR posiada funkcję rewitalizacji stosu piezo wtryskiwaczy Siemens VDO Conti - 4 w jednym czasie.
Stół MTBR wyposażono w układ paliwowy do testowania, ale nie posiada układu czyszczącego detergentem - dla tej funkcji należy korzystać z mniejszych urządzeń Zapp.
Za pomocą rozbudowy o adaptery i inne niezbędne elementy można także testować do 4 pompowtryskiwaczy sterowanych hydraulicznie typu HEUI w jednym czasie np. z Caterpillar.
Przystawka do pompowtryskiwaczy EUI, PDE i pomp PLD - Cambox
Stół probierczy MTBR/e w połączeniu z przystawką do pompowtryskiwaczy zawierającą skrzynię napędową, tzw. Cambox umożliwia test pompowtryskiwaczy z samochodów osobowych i ciężarowych wszystkich typów. Stół testuje także pompki jednostkowe PLD.
Szeroki zakres adapterów oraz rekordów i profili sterowania do pompowtryskiwaczy i pompek różnych producentów wyróżnia ten stół na tle innych. Oprócz pompowtryskiwaczy i pompek Bosch stół testuje m.in piezoelektryczne pompowtryskiwacze Siemens VDO z grupy VW, pompowtryskiwacze Delphi z ciężarówek Volvo, pompki PLD Delphi z DAF, pompowtryskiwacze Caterpillar i inne. Stół probierczy Carbon Zapp MTBR to kompleksowe rozwiązanie umożliwiające test wszystkich rodzajów pompowtryskiwaczy na jednym stanowisku.
Pompowtryskiwacze w
samochodach osobowych: VW,
Audi, Seat, Skoda stosowane
były od 1998 roku. Ich
największy udział w rynku
aparatury wtryskowej
silników VW przypadł na lata
2001-2008, a w niektórych
modelach stosowane były
nawet do 2011 roku.
Oznacza to potężny rynek na
testowanie i regenerację
pompowtryskiwaczy firmy
Bosch z samochodów osobowych,
zarówno pierwszej, jak i
drugiej generacji.
Elektromagnetyczne
pompowtryskiwacze drugiej i
trzeciej generacji stosowane są na szeroką
skalę w wielu markach samochodów ciężarowych np.
Scania, Volvo, Iveco po
dzień dzisiejszy - nawet w
najnowszych modelach.
Przystawka Cambox wraz
ze stołem Carbon Zapp MTBR-E
otwiera drogę do testowania
i regeneracji ww.
podzespołów na najwyższym
światowym poziomie.
Przeniesienie napędu odbywa
się za pomocą odpowiednio
zaprojektowanego układu
krzywkowego. Za pomocą
specjalnych adapterów
dobranych przy wsparciu
programu diagnostycznego
stołu probierczego możliwy
jest test z wydrukiem parametrów
wszystkich pompowtrysków.
Badaniu podlegają dawki
wtryskowe w kilku
obciążeniach przy różnych
obrotach stołu oraz moment
wystąpienia
zagięcia krzywej prądowej
sygnału wysterowującego
pompowtryskiwacz - tzw. sygnał BIP,
oznaczający moment
zamknięcia zaworu
sterującego. Każdy badany
parametr odniesiony jest do
bazy danych z podaną
tolerancją. Stół dokonuje
oceny każdego parametru w
sposób automatyczny.
Przystawka Cambox
umożliwia także testowanie
pompek PLD z samochodów
ciężarowych - więcej w
dziale Pracownia pomp
diesla.
Przystawka do pomp Common Rail
Opis w dziale pomp z lewej strony ekranu.
Więcej informacji o urządzeniach
Carbon Zapp można uzyskać na stronie
producenta:
Carbon Zapp | Polskastrona otwierana w nowym oknie
Stół probierczy MTBR wymaga zakupu
dodatkowych elementów, które nie
zostały przedstawione w ww. opisie. Kompletne
wyposażenie oferowane jest
zainteresowanym Klientom w formie
oferty.