Pracownia wtryskiwaczy diesla / Wyposażenie
Wyposażenie
Wybierz urządzenie lub narzędzia do naprawy wtryskiwaczy
 





Więcej o nowej serii maszyn Carbon Zapp


na stronie CarTechnik sukcesywnie będą wprowadzane informacje o nowej serii X, a już teraz zapraszamy na stronę carbonzapp.pl, gdyż tam zawsze są najnowsze informacje.







Stół probierczy diesla Carbon Zapp MTBR
Carbon Zapp MTBR

Kompaktowy stół probierczy dla specjalistów obsługujący wszystkie nowoczesne systemy wtryskowe diesla na rynku z pojazdów i maszyn przemysłowych.
Carbon Zapp MTBR testuje wszystkie typy i marki wtryskiwaczy CRDi, pompy CRp, pompowtryskiwacze EUI, pompy jednostkowe EUP oraz pompowtryskiwacze sterowane hydraulicznie HEUI.

Stół występuje w trzech wersjach:
- MTBR/p - stół wyłącznie do pomp Common Rail bez możliwości rozbudowy o inne podzespoły
- MTBR/cb - stół wyłącznie do pompowtryskiwaczy bez możliwości rozbudowy o inne podzespoły
- MTBR/e - stół uniwersalny, który obsługuje wszystkie rodzaje przystawek, zawiera podstawową przystawkę do wtryskiwaczy CR


TRWA PROMOCJA TARGOWA ONLINE - sprawdź

Pobierz broszurę Carbon Zapp MTBR

NOWOŚĆ 9.2019! Nowy MTBR w odmianie MTBR-D/E oraz MTBR-D/P. Zawiera dynamiczny układ pomiarowy wysokich przepływów do pomp CR. Przetestuj całą pompę już nawet w 4 minuty!

Sierpień
2017 - Stół probierczy MTBR/e jest już w naszej pracowni!
Zapraszamy na prezentację. Przyjmujemy zamówienia.


Do układu Common Rail stół MTBR/e wytwarza ciśnienie do 2800Bar. W standardzie zawiera elektronicznie otwieraną pokrywę ochronną. Stół probierczy jest zasilany trójfazowo, nie wymaga podłączenia sprężonego powietrza. Stół jest chłodzony powietrzem, zatem nie wymaga przyłącza wod/kan. Do badania pomp CR stół wyposażono w dynamiczny wagowy układ pomiarowy do wysokich przepływów. Do badania wtryskiwaczy CR, pompowtryskiwaczy EUI i HEUI stół korzysta z wbudowanego dynamicznego wagowego układu pomiarowego do niskich przepływów. Stół działa w trybie pełni automatycznym i umożliwia szybkie testowanie podzespołow diesla. Stół konfiguruje się pod potrzeby klienta dobierając odpowiednie przystawki i adaptery. Płyta sterująca jest w pełni zabezpieczona przed upaleniem w przypadku podłączenia podzespołu ze zwarciem między pinami lub do masy. Informacje są wyświetlane na ekranie dotykowym 15" z systemem Android. Protokoły z pomiarów można drukować po WiFi, przesyłać na Dropbox itp. lub zapisać w PDF na pendrive.
Oprogramowanie wraz z bazą danych jest automatycznie aktualizowane przez WiFi. Tak jak we wszystkich innych urządzeniach Carbon Zapp, oprogramowanie i jego aktualizacje, w tym bazy danych są darmowe. Wykorzystanie wszystkich funkcji stołu, w tym kodowanie wtryskiwaczy przebiega bez konieczności zakupienia "kredytów", jak ma to miejsce w urządzeniach niektórych innych firm.
MTBR miał premierę światową na targach Automechanika we Frankfurcie w 2016 roku i wraz ze wszystkimi przystawkami wszedł do sprzedaży w styczniu 2018 r.

Przystawka do wtryskiwaczy Common Rail oraz systemów HEUI

Testowanie wtryskiwaczy Common Rail na stole probierczym Carbon Zapp MTBR

Stół probierczy Carbon Zapp MTBR/e w zakresie wtryskiwaczy Common Rail wykonuje te same funkcje co urządzenie CRU4R.
W jednym czasie można testować do 4 wtryskiwaczy CR.
Rozbudowana baza danych do większości wtryskiwaczy CR Bosch, Delphi, Denso, Siemens VDO Continental jest podstawą w ocenie parametrów po badaniu. Urządzenie koduje wtryskiwacze Bosch cewkowe i piezo IMA/ISA oraz Delphi C2i (16 znakowe) i C3i (20 znakowe). Funkcja kodowania Bosch i Delphi nie wymaga żadnych opłat, lecz tylko dla zamówień do końca listopada 2019 r. Dla maszyn zamówionych później, funkcja kodowania Bosch i Delphi wymaga jednorazowej opłaty licencyjnej. Nowością jest kodowanie wtryskiwaczy Denso i Siemens VDO Continental - w tym przypadku funkcja wymaga jednorazowej opłaty licencyjnej do Denso oraz do Siemens.
Procedura testowania wtryskiwacza CR składa się z następujących kroków: test elektryki, sprawdzenie wycieków, automatyczny test szczelności końcówki, statyczny test przelewu, automatyczne sprawdzenie ciśnienia otwarcia, test dawek wtryskowych i przelewów w różnych obciążeniach, krzywa przyrostu dawek przy zadanym ciśnieniu (Delphi), test opóźnienia wtrysku, badanie rozpylania w komorze nadciśnieniowej.
Podobnie jak urządzenia serii CRU, MTBR posiada funkcję rewitalizacji stosu piezo wtryskiwaczy Siemens VDO Conti - 4 w jednym czasie.
Stół MTBR wyposażono w układ paliwowy do testowania, ale nie posiada układu czyszczącego detergentem - dla tej funkcji należy korzystać z mniejszych urządzeń Zapp.
Za pomocą rozbudowy o adaptery i inne niezbędne elementy można także testować do 4 pompowtryskiwaczy sterowanych hydraulicznie typu HEUI w jednym czasie np. z Caterpillar.

Przystawka do pompowtryskiwaczy EUI, PDE i pomp PLD - Cambox

Testowanie pompowtryskiwaczy na stole probierczym Carbon Zapp MTBR

Stół probierczy MTBR/e w połączeniu z przystawką do pompowtryskiwaczy zawierającą skrzynię napędową, tzw. Cambox umożliwia test pompowtryskiwaczy z samochodów osobowych i ciężarowych wszystkich typów. Stół testuje także pompki jednostkowe PLD.
Szeroki zakres adapterów oraz rekordów i profili sterowania do pompowtryskiwaczy i pompek różnych producentów wyróżnia ten stół na tle innych. Oprócz pompowtryskiwaczy i pompek Bosch stół testuje m.in piezoelektryczne pompowtryskiwacze Siemens VDO z grupy VW, pompowtryskiwacze Delphi z ciężarówek Volvo, pompki PLD Delphi z DAF, pompowtryskiwacze Caterpillar i inne. Stół probierczy Carbon Zapp MTBR to kompleksowe rozwiązanie umożliwiające test wszystkich rodzajów pompowtryskiwaczy na jednym stanowisku.
Pompowtryskiwacze w samochodach osobowych: VW, Audi, Seat, Skoda stosowane były od 1998 roku. Ich największy udział w rynku aparatury wtryskowej silników VW przypadł na lata 2001-2008, a w niektórych modelach stosowane były nawet do 2011 roku.
Oznacza to potężny rynek na testowanie i regenerację pompowtryskiwaczy firmy Bosch z samochodów osobowych, zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji.
Elektromagnetyczne pompowtryskiwacze drugiej i trzeciej generacji stosowane są na szeroką skalę w wielu markach samochodów ciężarowych np. Scania, Volvo, Iveco po dzień dzisiejszy - nawet w najnowszych modelach.
Przystawka Cambox wraz ze stołem Carbon Zapp MTBR-E otwiera drogę do testowania i  regeneracji ww. podzespołów na najwyższym światowym poziomie.
Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą odpowiednio zaprojektowanego układu krzywkowego. Za pomocą specjalnych adapterów dobranych przy wsparciu programu diagnostycznego stołu probierczego możliwy jest test z wydrukiem parametrów wszystkich pompowtrysków.
Badaniu podlegają dawki wtryskowe w kilku obciążeniach przy różnych obrotach stołu oraz moment wystąpienia zagięcia krzywej prądowej sygnału wysterowującego pompowtryskiwacz - tzw. sygnał BIP, oznaczający moment zamknięcia zaworu sterującego. Każdy badany parametr odniesiony jest do bazy danych z podaną tolerancją. Stół dokonuje oceny każdego parametru w sposób automatyczny.

Przystawka Cambox umożliwia także testowanie pompek PLD z samochodów ciężarowych - więcej w dziale Pracownia pomp diesla.


Przystawka do pomp Common Rail

Testowanie pomp Common Rail na stole probierczym Carbon Zapp MTBR

Opis w dziale pomp z lewej strony ekranu.


Więcej informacji o urządzeniach Carbon Zapp można uzyskać na stronie producenta:


Carbon Zapp | Polskastrona otwierana w nowym oknie


Stół probierczy MTBR wymaga zakupu dodatkowych elementów, które nie zostały przedstawione w ww. opisie. Kompletne wyposażenie oferowane jest zainteresowanym Klientom w formie oferty.