Pracownia wtryskiwaczy diesla / Wyposażenie
Wyposażenie
Wybierz urządzenie lub narzędzia do naprawy wtryskiwaczy
 
I i II faza (1 i 2 stopień) naprawy wtryskiwaczy CR Bosch
Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail z racji ich wysokiego stopnia skomplikowania wymaga użycia szeregu specjalistycznych imadeł oraz narzędzi. Umożliwiają one demontaż wtrysków na części pierwsze oraz montaż zgodnie z technologią firmy Bosch.
1-wszy stopień odpowiada za dolną część wtryskiwacza - końcówki wtrysku.
2-gi stopień umożliwia demontaż pozostałych części składowych wtryskiwaczy oraz ich ponowny montaż.
Stopnie te zostały wprowadzone przez firmę Bosch w różnych okresach. Od wielu lat 1 i 2 faza traktowana jest jako nierozłączna całość. Na zdjęciu zaprezentowano fragment zestawu wyposażenia.

Użycie odpowiednich narzędzi oraz imadeł bezpośrednio wpływa na prawidłowe serwisowanie wtrysków - od rozkręcenia nakrętki rozpylacza bez ścięcia kołków ustalających do osadzenia uszczelnienia wysokiego ciśnienia w odpowiedniej odległości od podtoczenia w korpusie wtryskiwacza.

III faza (3 stopień) naprawy wtryskiwaczy CR Bosch
Wraz z wprowadzaniem na rynek przez firmę Bosch coraz to nowszych generacji elektromagnetycznych wtryskiwaczy Common Rail, 3 faza naprawy wtryskiwaczy stała się standardem w wyposażeniu pracowni regeneracji aparatury dieslowskiej. Jest ona niezbędna dla kontroli i prawidłowego doboru wymiarów nastawczych, takich jak: skok kulki zaworu, tzw. szczelina powietrzna, objętość komory sterującej, czy też napięcie sprężyn. Technologia ta ma zastosowanie we wtryskiwaczach montowanych w samochodach osobowych oraz ciężarowych.

W 2001 roku firma Bosch wprowadziła pierwsze wtryskiwacze CRI generacji 2.1 w samochodach marki Volvo.
Wtryskiwacze te posiadają zupełnie inne rozwiązanie konstrukcyjne zwiększające ich dokładność pracy, a w związku z tym ich stopień skomplikowania. To właśnie od momentu rozpowszechnienia tego typu wtryskiwaczy, warsztaty zajmujące się ich naprawą, a nie posiadające odpowiedniego sprzętu i technologii, zaczęły borykać się z szeregiem problemów w procesie regeneracji. 3 faza naprawy wtrysków - jako jeden z elementów pracowni umożliwia ich regenerację bez ryzyka reklamacji naprawy z powodu ich wadliwej pracy w silniku.
Obecnie wtryskiwacze tej generacji są szeroko rozpowszechnione niemal w każdej marce pojazdu. Od ich wprowadzenia minęło ponad dziesięć lat.

Pierwsza generacja wtrysków CRI oraz CRIN nie nastręcza tylu problemów, co nie oznacza, że 3 faza przy ich naprawie nie jest wykorzystywana. Kolejne generacje wtryskiwaczy wiążą się z jeszcze większym stopniem skomplikowania, zatem również wymagają kontroli i ewentualnej regulacji 3 fazą firmy Bosch.

Wraz z wprowadzeniem na rynek 3 fazy naprawy wtryskiwaczy CR firma Bosch udostępniła wszystkie części zamienne, niedostępne wcześniej między innymi: zawory, korpusy, cewki.

Skomplikowany zestaw narzędzi umożliwia kalibrację elementów wtryskiwacza z dokładnością do 0,001 mm (uśredniona grubość ludzkiego włosa 0,060 mm).

Zestaw 3-fazy naprawy wtrysków Bosch składa się między innymi z:
cyfrowego klucza dynamometrycznego sterowanego komputerowo
cyfrowego czujnika zegarowego z odczytem komputerowym
zestawu specjalistycznych narzędzi kalibracyjnych
urządzeń sterujących elektryką oraz pneumatyką
prasy montażowej
specjalistycznego zasilacza laboratoryjnego
zaawansowanego oprogramowania sterującego całym zestawem
podkładek nastawczych firmy Bosch stopniowanych w mikronach do regulacji naprawianych wtryskiwaczy.

3 faza wymaga zakupu dodatkowych elementów, które nie zostały przedstawione w ww. opisie, nie uwzględniono ich również na zdjęciu.
Kompletne wyposażenie oferowane jest zainteresowanym Klientom w formie oferty.