Wybierz urządzenie lub
narzędzia do naprawy wtryskiwaczy
Serwis wtryskiwaczy
benzynowych
TRWA PROMOCJA TARGOWA ONLINE - sprawdź
Dodatkiem do pracowni naprawy
wtryskiwaczy diesla jest serwis
wtryskiwaczy benzynowych. Do tego
typu wtryskiwaczy nie wprowadzono
technologii naprawy ani wewnętrznych
części zamiennych. Dostępne są
jedynie elementy dostępne z zewnątrz,
takie jak: oringi, sitka, kapturki.
Z tego względu serwis
wtrysków benzynowych ogranicza
się do czyszczenia
ultradźwiękowego podczas
wysterowania wtryskiwaczy, czyszczenia
chemicznego, płukania wstecznego
oraz testowania rozpylania oraz
porównawczej kontroli dawek wtryskowych.
Carbon
Zapp GS4 - Carbon Tech
Urządzenie serwisujące wtryskiwacze
benzynowe wtrysku pośredniego
(układy jedno- i wielopunktowe).
W zestawie urządzenia zawarto
zewnętrzną myjkę ultradźwiękową.
Proces mycia odbywa się przy
jednoczesnym prądowym wysterowaniu
wtryskiwaczy. Po zakończonym
czyszczeniu następuje wsteczne
płukanie na zabudowanej przystawce.
Po wyczyszczeniu przeprowadza się
testowanie jakości strugi
rozpylonego paliwa, szczelność
wtryskiwaczy oraz porównawczej
kontroli dawek
wtryskowych.
Z racji podobieństwa wtrysków
benzynowych wtrysku pośredniego do
wtryskiwaczy CNG lub LPG ich
serwisowanie także jest możliwe na
urządzeniu Carbon Tech. Po zakupieniu dodatkowej szyny z adapterami urządzenie serwisuje układ E-TEC / FICHT stosowany np. w silnikach zaburtowych łodzi motorowych.
W zestawie urządzenia zawarto
przenośny metalowy wózek.
Urządzenie można także skonfigurować
w wersji do 8 wtryskiwaczy o nazwie GS8.
Gwarancja producenta: 2 lata.
Carbon Tech GS4 ma także możliwość
serwisowania elektromagnetycznych
wtryskiwaczy wtrysku bezpośredniego
np. z silników TSI, jednak
testowanie odbywa się wyłącznie przy
niskim ciśnieniu. Urządzenie nie
serwisuje wtryskiwaczy
piezoelektrycznych wtrysku
bezpośredniego benzyny. Do tego typu
wtryskiwaczy zalecamy urządzenie
Zapp GDU2R - patrz poniżej.
Carbon
Zapp GDU2R
Urządzenie serwisujące
elektromagnetyczne i
piezoelektryczne wtryskiwacze
wtrysku bezpośredniego benzyny.
Oprócz mycia ultradźwiękowego
przeprowadzany jest proces
czyszczenia chemicznego wnętrza
wtryskiwacza.
Urządzenie testuje jakość strugi
rozpylania oraz dawki wtryskowe do 850 barów. Wbudowany dynamiczny wagowy układ pomiarowy pozwala na kompleksową ocenę stanu wtryskiwacza.
Urządzenie ma
możliwość wydruku pomiarów.
Badaniu podlegają także parametry
elektryczne wtrysków, w tym
rezystancja, indukcyjność,
pojemność.
Jego budowa i funkcje
oparte są o urządzenie do
serwisowania wtryskiwaczy diesla
Carbon Zapp CRU2R.
Urządzenie GDU2R posiada
wbudowany tablet z systemem
Android.
Urządzenie można doposażyć w
piezoelektryczny czujnik badania
reakcji wtryskiwacza na jego
wysterowanie oraz adaptery do
wtryskiwaczy najnowszych
konstrukcji.
Wewnątrz urządzenia GDU2R zamontowano także pompę niskiego ciśnienia (10 bar). Umożliwia to również test wtryskiwaczy o pośrednim wtrysku, jednak należy tą opcję traktować jako dodatek. Większą funkcjonalność w zakresie wtryskiwaczy o pośrednim wtrysku paliwa uzyskuje się na urządzeniu GS4.
Zatem dla pełnego serwisu wtryskiwaczy benzynowych należy wyposażyć pracownię zarówno w GS4 jak i GDU2R.
Nowość:
- Lipiec 2020: Kodowanie wtryskiwaczy benzynowych FSI/GDI Siemens VDO z BMW na urządzeniach GDU2R oraz GDU4R!
- Wrzesień 2018: Funkcja wstecznego płukania wtryskiwaczy FSI, GDI. Carbon Zapp zaprojektował adapter do wstecznego płukania, który wraz z odpowiednim oprogramowaniem jeszcze lepiej czyści wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku benzyny.
- Wrzesień 2016: GDU2R
posiada funkcję tzw.
rewitalizacji stosu piezo
wtryskiwaczy Siemens VDO z
BMW o nr 10181010. Dzięki
ukształtowaniu
piezokryształu na nowo,
większość wtrysków osiąga
prawidłowe parametry
dawkowania
Gwarancja producenta: 2 lata.
Wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego
benzyny producentów Bosch, Siemens VDO,
Continental, Hitachi, Denso i innych stosowane są
obecnie praktycznie w każdej marce
pojazdu, np: BMW, Mercedes, Ford,
Opel, VW, Audi, Skoda, Seat, Toyota,
Mazda.
Carbon
Zapp GDU4R
Urządzenie o podobnych
funkcjach, jak GDU2R, dodatkowo
testujące do 4 wtryskiwaczy
jednocześnie.
Urządzenie nie ma możliwości
czyszczenia chemicznego. Jego budowa
i funkcje oparte są o urządzenie do
serwisowania wtryskiwaczy diesla
Zapp CRU4R.
Urządzenie GDU4R posiada wbudowany
tablet z systemem Android.
Podobnie jak GDU2R, urządzenie
posiada funkcję rewitalizacji stosu
piezo (lecz dla 4 wtryskiwaczy na
raz)
Carbon
Zapp GD1R
Uproszczone urządzenie do wstępnych testów wtryskiwaczy o bezpośrednim wtrysku benzyny.
Pomiar odbywa się
poprzez uproszczony statyczny
elektroniczny pomiar wagowy.
Urządzenie wywtarza ciśnienie maks. do 300 barów, a sama regulacja odbywa się ręcznie. Może służyć jako urządzenie do prostych testów lub z przeznaczeniem dla warsztatów samochodowych do wstępnej oceny.
Urządzenie GD1R posiada wbudowany
tablet z systemem Android.
Do kompleksowej diagnostyki, serwisowania i testowania wtryskiwaczy GDI zalecamy urządzenie GDU2R lub GDU4R.
Więcej informacji o urządzeniach
Carbon Zapp można uzyskać na stronie
producenta:
Carbon Zapp | Polskastrona otwierana w nowym oknie
Urządzenia serii GS, GD, GDU wymagają zakupu
dodatkowych elementów, które nie
zostały przedstawione w ww. opisie. Kompletne
wyposażenie oferowane jest
zainteresowanym Klientom w formie
oferty.