Pracownia wtryskiwaczy diesla / Wyposażenie
Wyposażenie
Wybierz urządzenie lub narzędzia do naprawy wtryskiwaczy
 
Serwis wtryskiwaczy benzynowych

TRWA PROMOCJA TARGOWA ONLINE - sprawdź

Dodatkiem do pracowni naprawy wtryskiwaczy diesla jest serwis wtryskiwaczy benzynowych. Do tego typu wtryskiwaczy nie wprowadzono technologii naprawy ani wewnętrznych części zamiennych. Dostępne są jedynie elementy dostępne z zewnątrz, takie jak: oringi, sitka, kapturki. Z tego względu serwis wtrysków benzynowych ogranicza się do czyszczenia ultradźwiękowego podczas wysterowania wtryskiwaczy, czyszczenia chemicznego, płukania wstecznego oraz testowania rozpylania oraz porównawczej kontroli dawek wtryskowych.
 
Tester wtryskiwaczy benzynowych Carbon Zapp GS4
Carbon Zapp GS4 - Carbon Tech

Urządzenie serwisujące wtryskiwacze benzynowe wtrysku pośredniego (układy jedno- i wielopunktowe).
W zestawie urządzenia zawarto zewnętrzną myjkę ultradźwiękową. Proces mycia odbywa się przy jednoczesnym prądowym wysterowaniu wtryskiwaczy. Po zakończonym czyszczeniu następuje wsteczne płukanie na zabudowanej przystawce. Po wyczyszczeniu przeprowadza się testowanie jakości strugi rozpylonego paliwa, szczelność wtryskiwaczy oraz porównawczej kontroli dawek wtryskowych.
 
Z racji podobieństwa wtrysków benzynowych wtrysku pośredniego do wtryskiwaczy CNG lub LPG ich serwisowanie także jest możliwe na urządzeniu Carbon Tech. Po zakupieniu dodatkowej szyny z adapterami urządzenie serwisuje układ E-TEC / FICHT stosowany np. w silnikach zaburtowych łodzi motorowych.
W zestawie urządzenia zawarto przenośny metalowy wózek.
Urządzenie można także skonfigurować w wersji do 8 wtryskiwaczy o nazwie GS8.
Gwarancja producenta: 2 lata.

Carbon Tech GS4 ma także możliwość serwisowania elektromagnetycznych wtryskiwaczy wtrysku bezpośredniego np. z silników TSI, jednak testowanie odbywa się wyłącznie przy niskim ciśnieniu. Urządzenie nie serwisuje wtryskiwaczy piezoelektrycznych wtrysku bezpośredniego benzyny. Do tego typu wtryskiwaczy zalecamy urządzenie Zapp GDU2R - patrz poniżej.
 
Carbon Zapp GDU2R

Urządzenie serwisujące elektromagnetyczne i piezoelektryczne wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego benzyny.
Oprócz mycia ultradźwiękowego przeprowadzany jest proces czyszczenia chemicznego wnętrza wtryskiwacza.
Urządzenie testuje jakość strugi rozpylania oraz dawki wtryskowe do 850 barów. Wbudowany dynamiczny wagowy układ pomiarowy pozwala na kompleksową ocenę stanu wtryskiwacza.


Urządzenie ma możliwość wydruku pomiarów. Badaniu podlegają także parametry elektryczne wtrysków, w tym rezystancja, indukcyjność, pojemność.
Jego budowa i funkcje oparte są o urządzenie do serwisowania wtryskiwaczy diesla Carbon Zapp CRU2R.
Urządzenie GDU2R posiada wbudowany tablet z systemem Android.

Urządzenie można doposażyć w piezoelektryczny czujnik badania reakcji wtryskiwacza na jego wysterowanie oraz adaptery do wtryskiwaczy najnowszych konstrukcji.

Wewnątrz urządzenia GDU2R zamontowano także pompę niskiego ciśnienia (10 bar). Umożliwia to również test wtryskiwaczy o pośrednim wtrysku, jednak należy tą opcję traktować jako dodatek. Większą funkcjonalność w zakresie wtryskiwaczy o pośrednim wtrysku paliwa uzyskuje się na urządzeniu GS4. Zatem dla pełnego serwisu wtryskiwaczy benzynowych należy wyposażyć pracownię zarówno w GS4 jak i GDU2R.



Nowość:
- Lipiec 2020: Kodowanie wtryskiwaczy benzynowych FSI/GDI Siemens VDO z BMW na urządzeniach GDU2R oraz GDU4R!
- Wrzesień 2018: Funkcja wstecznego płukania wtryskiwaczy FSI, GDI. Carbon Zapp zaprojektował adapter do wstecznego płukania, który wraz z odpowiednim oprogramowaniem jeszcze lepiej czyści wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku benzyny.
- Wrzesień 2016: GDU2R posiada funkcję tzw. rewitalizacji stosu piezo wtryskiwaczy Siemens VDO z BMW o nr 10181010. Dzięki ukształtowaniu piezokryształu na nowo, większość wtrysków osiąga prawidłowe parametry dawkowania


Gwarancja producenta: 2 lata.

Wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego benzyny producentów Bosch, Siemens VDO, Continental, Hitachi, Denso i innych stosowane są obecnie praktycznie w każdej marce pojazdu, np: BMW, Mercedes, Ford, Opel, VW, Audi, Skoda, Seat, Toyota, Mazda.

Tester wtryskiwaczy FSI Carbon Zapp GDU4R
Carbon Zapp GDU4R
Urządzenie o podobnych funkcjach, jak GDU2R, dodatkowo testujące do 4 wtryskiwaczy jednocześnie.
Urządzenie nie ma możliwości czyszczenia chemicznego. Jego budowa i funkcje oparte są o urządzenie do serwisowania wtryskiwaczy diesla Zapp CRU4R.
Urządzenie GDU4R posiada wbudowany tablet z systemem Android.
Podobnie jak GDU2R, urządzenie posiada funkcję rewitalizacji stosu piezo (lecz dla 4 wtryskiwaczy na raz)

Carbon Zapp GD1R

Uproszczone urządzenie do wstępnych testów wtryskiwaczy o bezpośrednim wtrysku benzyny.
Pomiar odbywa się poprzez uproszczony statyczny elektroniczny pomiar wagowy.
Urządzenie wywtarza ciśnienie maks. do 300 barów, a sama regulacja odbywa się ręcznie. Może służyć jako urządzenie do prostych testów lub z przeznaczeniem dla warsztatów samochodowych do wstępnej oceny.
Urządzenie GD1R posiada wbudowany tablet z systemem Android.

Do kompleksowej diagnostyki, serwisowania i testowania wtryskiwaczy GDI zalecamy urządzenie GDU2R lub GDU4R.


Więcej informacji o urządzeniach Carbon Zapp można uzyskać na stronie producenta:


Carbon Zapp | Polskastrona otwierana w nowym oknie


Urządzenia serii GS, GD, GDU wymagają zakupu dodatkowych elementów, które nie zostały przedstawione w ww. opisie. Kompletne wyposażenie oferowane jest zainteresowanym Klientom w formie oferty.